Naar de inhoud springen
Bachinthecloud

Bachinthecloud

True harmony is the interweaving of several melodies

  • Introductie
    • Content
    • Voorwoord
  • Onderzoek
    • Inleiding
    • Fux en Rameau versus Bach
    • Kwantificering
    • Onderzoeksvragen
    • Structuurkenmerken
    • Analyse
    • Literatuur
  • Das Wohltemperierte Klavier
    • Historische context
    • Theorie fuga
    • Onderzoek
      • Ontstaan
      • Toonsoorten
      • Soorten fuga’s
      • Kenmerken van structuur
      • Aantal stemmen, themas en contrasubjecten
      • Thema en contrasubject
        • Samenstelling thema en contrasubject
        • Dimensionering van thema en contrasubject
        • Melodielijnen – gelaagdheid in thema en contrasubject
        • Doorzetting motief
      • Muzikale eenheden
      • Octaafpunt
      • Relaties
        • Verticale relaties
        • Horizontale relaties en ontwikkeling in het stuk
        • Verbindingen
      • Uitzonderingen op de regels
    • Analyses
      • Analyse fuga 1
      • Analyse fuga 2
      • Analyse praeludium 3
      • Analyse fuga 3
      • Analyse fuga 4
      • Analyse fuga 8
      • Analyse fuga 9
      • Analyse fuga 10
      • Analyse fuga 24
    • Principes
    • Conclusies
    • Overwegingen
  • Vroegere versies – Early versions
    • Type aanpassingen
    • Elf praeludiums WTK1
      • Praeludium 1 (bwv 846)
      • Praeludium 2 (bwv 847)
      • Praeludium 3 (bwv 848)
      • Praeludium 4 (bwv 849)
      • Praeludium 5 (bwv 850)
      • Praeludium 6 (bwv 851)
      • Praeludium 8 (bwv 853)
      • Praeludium 9 (bwv 853)
      • Praeludium 10 (bwv 855)
      • Praeludium 11 (bwv 856)
      • Praeludium 12 (bwv 857)
    • Vroege versies van Inventions en Sinfonias
  • Contrapunctus 14 – the last published fugue of Bach, what’s on page 5?
    • Introduction
    • Changes between the autograph and the first revised edition
    • Mismatch between page 4 and 5
    • Quantification and presentation
    • Successive pages
    • Themes of contrapunctus 14
    • Structure of Contrapunctus 14
    • Incomplete-no end and few combinations
    • Last and second last fugue
    • What’s on the last page?
    • Conclusions
    • Comparison with Fugue 4 (WTK1) and Contrapunctus 2 (Die Kunst der Fuge)
    • Sources
  • Graphics
    • Das Wohltemperierte Klavier- graphics
    • Inventions en sinfonias – graphics
    • Die Kunst der Fuge – graphics
    • Pieces of other componists – graphics
  • About

Graphics

next

Recente berichten

  • Why page 5 of Contrapunctus 14 (Die Kunst der Fuge) doesn’t belong after page 4
  • Contrapunctus 14
  • Vroegere versies- Early versions
  • Exceptions
  • Octaves

Archief

  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016

Wohltemperierte Klavier I

Meta

  • Inloggen
  • Berichten RSS
  • Reacties RSS
  • WordPress.org
  • Introductie
    • Content
    • Voorwoord
  • Onderzoek
    • Inleiding
    • Fux en Rameau versus Bach
    • Kwantificering
    • Onderzoeksvragen
    • Structuurkenmerken
    • Analyse
    • Literatuur
  • Das Wohltemperierte Klavier
    • Historische context
    • Theorie fuga
    • Onderzoek
      • Ontstaan
      • Toonsoorten
      • Soorten fuga’s
      • Kenmerken van structuur
      • Aantal stemmen, themas en contrasubjecten
      • Thema en contrasubject
        • Samenstelling thema en contrasubject
        • Dimensionering van thema en contrasubject
        • Melodielijnen – gelaagdheid in thema en contrasubject
        • Doorzetting motief
      • Muzikale eenheden
      • Octaafpunt
      • Relaties
        • Verticale relaties
        • Horizontale relaties en ontwikkeling in het stuk
        • Verbindingen
      • Uitzonderingen op de regels
    • Analyses
      • Analyse fuga 1
      • Analyse fuga 2
      • Analyse praeludium 3
      • Analyse fuga 3
      • Analyse fuga 4
      • Analyse fuga 8
      • Analyse fuga 9
      • Analyse fuga 10
      • Analyse fuga 24
    • Principes
    • Conclusies
    • Overwegingen
  • Vroegere versies – Early versions
    • Type aanpassingen
    • Elf praeludiums WTK1
      • Praeludium 1 (bwv 846)
      • Praeludium 2 (bwv 847)
      • Praeludium 3 (bwv 848)
      • Praeludium 4 (bwv 849)
      • Praeludium 5 (bwv 850)
      • Praeludium 6 (bwv 851)
      • Praeludium 8 (bwv 853)
      • Praeludium 9 (bwv 853)
      • Praeludium 10 (bwv 855)
      • Praeludium 11 (bwv 856)
      • Praeludium 12 (bwv 857)
    • Vroege versies van Inventions en Sinfonias
  • Contrapunctus 14 – the last published fugue of Bach, what’s on page 5?
    • Introduction
    • Changes between the autograph and the first revised edition
    • Mismatch between page 4 and 5
    • Quantification and presentation
    • Successive pages
    • Themes of contrapunctus 14
    • Structure of Contrapunctus 14
    • Incomplete-no end and few combinations
    • Last and second last fugue
    • What’s on the last page?
    • Conclusions
    • Comparison with Fugue 4 (WTK1) and Contrapunctus 2 (Die Kunst der Fuge)
    • Sources
  • Graphics
    • Das Wohltemperierte Klavier- graphics
    • Inventions en sinfonias – graphics
    • Die Kunst der Fuge – graphics
    • Pieces of other componists – graphics
  • About
Bachinthecloud Ondersteund door WordPress
Deze site gebruikt cookies. Als u doorgaat, gaan we er vanuit dat u hiermee instemt.Ok