Naar de inhoud springen
Bachinthecloud
True harmony is the interweaving of several melodies
Menu
Introductie
Content
Voorwoord
Onderzoek
Inleiding
Fux en Rameau versus Bach
Kwantificering
Onderzoeksvragen
Structuurkenmerken
Analyse
Literatuur
Das Wohltemperierte Klavier
Historische context
Theorie fuga
Onderzoek
Ontstaan
Toonsoorten
Soorten fuga’s
Kenmerken van structuur
Aantal stemmen, themas en contrasubjecten
Thema en contrasubject
Samenstelling thema en contrasubject
Dimensionering van thema en contrasubject
Melodielijnen – gelaagdheid in thema en contrasubject
Doorzetting motief
Muzikale eenheden
Octaafpunt
Relaties
Verticale relaties
Horizontale relaties en ontwikkeling in het stuk
Verbindingen
Uitzonderingen op de regels
Analyses
Analyse fuga 1
Analyse fuga 2
Analyse praeludium 3
Analyse fuga 3
Analyse fuga 4
Analyse fuga 8
Analyse fuga 9
Analyse fuga 10
Analyse fuga 24
Principes
Conclusies
Overwegingen
Vroegere versies – Early versions
Type aanpassingen
Elf praeludiums WTK1
Praeludium 1 (bwv 846)
Praeludium 2 (bwv 847)
Praeludium 3 (bwv 848)
Praeludium 4 (bwv 849)
Praeludium 5 (bwv 850)
Praeludium 6 (bwv 851)
Praeludium 8 (bwv 853)
Praeludium 9 (bwv 853)
Praeludium 10 (bwv 855)
Praeludium 11 (bwv 856)
Praeludium 12 (bwv 857)
Vroege versies van Inventions en Sinfonias
Contrapunctus 14 – the last published fugue of Bach, what’s on page 5?
Introduction
Changes between the autograph and the first revised edition
Mismatch between page 4 and 5
Quantification and presentation
Successive pages
Themes of contrapunctus 14
Structure of Contrapunctus 14
Incomplete-no end and few combinations
Last and second last fugue
What’s on the last page?
Conclusions
Comparison with Fugue 4 (WTK1) and Contrapunctus 2 (Die Kunst der Fuge)
Sources
Graphics
Das Wohltemperierte Klavier- graphics
Inventions en sinfonias – graphics
Die Kunst der Fuge – graphics
Pieces of other componists – graphics
About
Graphics
next
Deze site gebruikt cookies. Als u doorgaat, gaan we er vanuit dat u hiermee instemt.
Ok