Naar de inhoud springen
Bachinthecloud

Bachinthecloud

True harmony is the interweaving of several melodies

  • Introductie
    • Content
    • Voorwoord
  • Onderzoek
    • Inleiding
    • Fux en Rameau versus Bach
    • Kwantificering
    • Onderzoeksvragen
    • Structuurkenmerken
    • Analyse
    • Literatuur
  • Das Wohltemperierte Klavier
    • Historische context
    • Theorie fuga
    • Onderzoek
      • Ontstaan
      • Toonsoorten
      • Soorten fuga’s
      • Kenmerken van structuur
      • Aantal stemmen, themas en contrasubjecten
      • Thema en contrasubject
        • Samenstelling thema en contrasubject
        • Dimensionering van thema en contrasubject
        • Melodielijnen – gelaagdheid in thema en contrasubject
        • Doorzetting motief
      • Muzikale eenheden
      • Octaafpunt
      • Relaties
        • Verticale relaties
        • Horizontale relaties en ontwikkeling in het stuk
        • Verbindingen
      • Uitzonderingen op de regels
    • Analyses
      • Analyse fuga 1
      • Analyse fuga 2
      • Analyse praeludium 3
      • Analyse fuga 3
      • Analyse fuga 4
      • Analyse fuga 8
      • Analyse fuga 9
      • Analyse fuga 10
      • Analyse fuga 24
    • Principes
    • Conclusies
    • Overwegingen
  • Vroegere versies – Early versions
    • Type aanpassingen
    • Elf praeludiums WTK1
      • Praeludium 1 (bwv 846)
      • Praeludium 2 (bwv 847)
      • Praeludium 3 (bwv 848)
      • Praeludium 4 (bwv 849)
      • Praeludium 5 (bwv 850)
      • Praeludium 6 (bwv 851)
      • Praeludium 8 (bwv 853)
      • Praeludium 9 (bwv 853)
      • Praeludium 10 (bwv 855)
      • Praeludium 11 (bwv 856)
      • Praeludium 12 (bwv 857)
    • Vroege versies van Inventions en Sinfonias
  • Contrapunctus 14 – the last published fugue of Bach, what’s on page 5?
    • Introduction
    • Changes between the autograph and the first revised edition
    • Mismatch between page 4 and 5
    • Quantification and presentation
    • Successive pages
    • Themes of contrapunctus 14
    • Structure of Contrapunctus 14
    • Incomplete-no end and few combinations
    • Last and second last fugue
    • What’s on the last page?
    • Conclusions
    • Comparison with Fugue 4 (WTK1) and Contrapunctus 2 (Die Kunst der Fuge)
    • Sources
  • Graphics
    • Das Wohltemperierte Klavier- graphics
    • Inventions en sinfonias – graphics
    • Die Kunst der Fuge – graphics
    • Pieces of other componists – graphics
  • About

Inventions en sinfonias – graphics

bwv 772 met delta

bwv 773
bwv 774
bwv 775
bwv 776
bwv 777
bwv 778 met delta
bwv 779 met delta
bwv 780
bwv 781
bwv 782
bwv 783
bwv 784 met delta
bwv 785
bwv 786
bwv 787
bwv 788
bwv 789
bwv 790
bwv 791 met delta
bwv 792 met delta
bwv 793
bwv 794 met delta
bwv 795 met delta
bwv 796
bwv 797
bwv 798 met delta
bwv 799 met delta
bwv 800
bwv 801 met delta

next

 

Recente berichten

  • Why page 5 of Contrapunctus 14 (Die Kunst der Fuge) doesn’t belong after page 4
  • Contrapunctus 14
  • Vroegere versies- Early versions
  • Exceptions
  • Octaves

Archief

  • februari 2017
  • januari 2017
  • december 2016

Wohltemperierte Klavier I

Meta

  • Inloggen
  • Berichten RSS
  • Reacties RSS
  • WordPress.org
  • Introductie
    • Content
    • Voorwoord
  • Onderzoek
    • Inleiding
    • Fux en Rameau versus Bach
    • Kwantificering
    • Onderzoeksvragen
    • Structuurkenmerken
    • Analyse
    • Literatuur
  • Das Wohltemperierte Klavier
    • Historische context
    • Theorie fuga
    • Onderzoek
      • Ontstaan
      • Toonsoorten
      • Soorten fuga’s
      • Kenmerken van structuur
      • Aantal stemmen, themas en contrasubjecten
      • Thema en contrasubject
        • Samenstelling thema en contrasubject
        • Dimensionering van thema en contrasubject
        • Melodielijnen – gelaagdheid in thema en contrasubject
        • Doorzetting motief
      • Muzikale eenheden
      • Octaafpunt
      • Relaties
        • Verticale relaties
        • Horizontale relaties en ontwikkeling in het stuk
        • Verbindingen
      • Uitzonderingen op de regels
    • Analyses
      • Analyse fuga 1
      • Analyse fuga 2
      • Analyse praeludium 3
      • Analyse fuga 3
      • Analyse fuga 4
      • Analyse fuga 8
      • Analyse fuga 9
      • Analyse fuga 10
      • Analyse fuga 24
    • Principes
    • Conclusies
    • Overwegingen
  • Vroegere versies – Early versions
    • Type aanpassingen
    • Elf praeludiums WTK1
      • Praeludium 1 (bwv 846)
      • Praeludium 2 (bwv 847)
      • Praeludium 3 (bwv 848)
      • Praeludium 4 (bwv 849)
      • Praeludium 5 (bwv 850)
      • Praeludium 6 (bwv 851)
      • Praeludium 8 (bwv 853)
      • Praeludium 9 (bwv 853)
      • Praeludium 10 (bwv 855)
      • Praeludium 11 (bwv 856)
      • Praeludium 12 (bwv 857)
    • Vroege versies van Inventions en Sinfonias
  • Contrapunctus 14 – the last published fugue of Bach, what’s on page 5?
    • Introduction
    • Changes between the autograph and the first revised edition
    • Mismatch between page 4 and 5
    • Quantification and presentation
    • Successive pages
    • Themes of contrapunctus 14
    • Structure of Contrapunctus 14
    • Incomplete-no end and few combinations
    • Last and second last fugue
    • What’s on the last page?
    • Conclusions
    • Comparison with Fugue 4 (WTK1) and Contrapunctus 2 (Die Kunst der Fuge)
    • Sources
  • Graphics
    • Das Wohltemperierte Klavier- graphics
    • Inventions en sinfonias – graphics
    • Die Kunst der Fuge – graphics
    • Pieces of other componists – graphics
  • About
Bachinthecloud Ondersteund door WordPress
Deze site gebruikt cookies. Als u doorgaat, gaan we er vanuit dat u hiermee instemt.Ok